https://www.actiefzorg.nl/






Saskia Gijsman / ombudsvrouw (?!) ACTIEFZORG





Emma Hermink / coordinator ACTIEFZORG






Lia van Galen / directeur ACTIEFZORG



 
 
ACTIEFZORG
 
 
Na jarenlange medische nachtmerries, moest ik beroep doen op o.a.de thuiszorgorganisatie ACTIEFZORG
 
Elke week 2 tot 3 uur huishoudelijke hulp; een vaste kracht wordt je dan toegewezen, na een intakegesprek bij mij thuis.
In dit geval Cindy van ACTIEFZORG en een prettige meneer van de gemeente Breda. Uitkomst: ik werd als klant aangenomen
 
 
Vaak werd die vaste kracht vervangen; dat vernam ik dan van de coordinator Cindy, met de naam van de vervangster en het tijdstip.Nooit een probleem, nooit.
Cindy was goed in haar werk, een vakvrouw. Zij wel..



 
Cindy ging helaas weg bij ACTIEFZORG; haar opvolgster was Emma Hermink vanaf September (?) 2021.

Wat een verschil met Cindy! Wow!



Het eerste telcontact met  Emma verliep al niet prettig.Een onsympathiek tiep. 
Emma kreeg het voor elkaar, in het begin, om 2 vervangers binnen 27 uur op mij af te sturen. Een blijk van haar amateurisme; hoe moeilijk kan het zijn?
 
Op maandag (?) eerder dit jaar stond om 9.00 een vervangster voor de deur  tot mijn grote verbazing. Ik wist van niks. Ik liet haar binnen uiteraard om 3 uur schoon te maken.

De volgende dag (?!) stond er weer een vervangster voor de deur. Die heb ik toch binnengelaten; ik had ruim 2,5 uur een goed- en interessant gesprek met deze jongedame, leuk! Werken was uiteraard voor haar niet meer nodig, al het werk was immers al gedaan, een dag eerder.


IN DE MAAND MEI


Ingrid, mijn vaste kracht, belde mij : ze is toch ernstiger ziek dan zij dacht. Ik heb haar nog gebeld later; geen goede zaak. Met haar zal ik contact onderhouden.
 
Ik kreeg elke keer andere vervangers; ik vroeg Emma of ik niet 1 van de 2 recente vervangers, die ik al kende en met wie het klikte, kon krijgen (?!)
De meest recente keer, was ca.3 weken geleden, toen mijn vaste kracht ziek bleek te zijn. Ik belde Emma en vroeg om 1 van de 2 mij bekende- en aardige vervangers , F of B., te sturen.
 
 
Emma  zei, dat die geen tijdsruimte hadden; ik wist, dat dat niet waar was (?!) en vertelde haar dat.
Dat vond Emma niet leuk en beet mij toe : "Dan ga maar weg bij AKTIEFZORG"      
 
De bedoeling is nl  dat elk contact via AKTIEFZORG verloopt; het telefoonnummer van de hulp mag alleen ACTIEFZORG weten, niet de klant.

Angstige mensen, angstig bedrijf, willen alles tot achter de komma beheersen. Geen vertrouwen in de eigen mensen...
 
Waarom vind ik een vertrouwde vervanger belangrijk: elke inspanning is voor mij teveel, dus daarom graag een vervanger, die ik niets meer hoef uit te leggen.
Zoals wat waar ligt enz. Dat vreet nl. energie voor iemand, die 5 meter lopen al niet kan, noodgedwongen door ernstiger wordende hartproblemen en meer...

Bovendien is elke keer weer een vreemde in je huis vervelend, een beetje vertrouwdheid is prettiger.
 
Begrijpt iedereen, behalve Emma Hermink en Saskia Gijsman  van ACTIEFZORG.
 
Dit gelazer met deze mensjes is slopend voor mij.

Hieronder deels mijn medische belevenissen : 
 
 
 
 
Op de website van ACTIEFZORG is vermeld de naam van Saskia Gijsman, haar functie is, jawel, ombudsvrouw (?!)
Ik vertelde haar een deel van mijn belevenissen met Emma ; zij klonk heel begrijpend en zou het bespreken en me terugbellen
 
Maandag echter kwam de vervangster niet opdagen(?!) op haar afspraak.
Ik belde haar en zij vertelde, dat ze van Emma niet meer bij mij mocht komen(!?) 
Ik wist van niks.
 
Ik belde Gijsman, de ombudsvrouw,  weer en zij vertelde dat ik geen klant meer was.
"Er was een brief onderweg", zei ze

(27 mei nog geen brief ??!!)
 




..... er volgt nog veel meer........blijf lezen.